aatop-suriname-2020.reismee.nl

We zijn er!! Dag 1 in Paramaribo

05-01-2020

Lieve lezers,

(Geschreven door Anneke)

We zijn IN Suriname! En het went snel... de heerlijk fijne temperatuur, de fijn plek waar we zijn met prachtige bloemen, vogels en planten en de meesten van ons hebben al een heerlijke nacht geslapen.

De reis is prima verlopen, na een uitgestelde start van bijna 2 uur wegens een mankementje, hebben we een rustige reis gehad. Bij het verlaten van het vliegtuig kwam ons een aangename warmte tegemoet. Toen begon het lange wachten bij de douane voor onze toeristenkaarten maar ook dat is 16 x gelukt. Na het halen van de koffers konden we ons naar de bus begeven.

Helaas bleek er iets mis te zijn gegaan, er stond geen bus voor maar ook dat kon vlotjes opgelost worden.

Inmiddels was het donker en de bus bracht ons in 1,5 uur hobbelen naar onze loge in Paramaribo. Half 10 kwamen we hier aan.

Voor wie wilde was er nog een maaltijd en voldaan vertrokken we naar onze kamers met airco!

Vandaag stond o.a het bezoeken van een kerkdienst op ons programma. Eerst een uitgebreid ontbijt in de tuin in de Riverhut, met veel overheerlijk fruit en lekkers en zeer vriendelijke bediening. Erg fijn wakker worden!

Om half 10 zijn we opgehaald door een privé bus die ons naar de kerk bracht. Sham en Geertje zijn een stel en bekenden van Aad en Anneke. Zij kerken bij “Gemeente Gods Rainville” en wij waren uitgenodigd als groep. Een hele ervaring! De Surinaamse hartelijkheid en uitbundigheid, een dienst van 2,5 uur en duidelijk woord. Zeer warm werden we ontvangen.

Sham en Geertje hadden ons uitgenodigd voor een lunch bij hun thuis en vertelden over hun zendingswerk in Suriname bij “Showing the gospel” ( Www.showingthegospel.nl) Een boeiende middag! Sham “vertelt” met professioneel beeld over het Evangelie en over hoe zij zich geroepen weten door God om dit werk te doen. Aangrijpend was het.

Eind van de middag, weer terug in de logde nog even relaxen. We genieten hier! De sfeer is erg goed in de groep.

Paulien, Matthijs en Thabo hebben een acclimatiseerdag gehouden bij de logde. Paulien is herstellende van een zware griep, nog even rustig aan dus. Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op.

Morgen dag 2! Eerst maar weer een lekker nachtje slapen.

Hartelijke groeten vanuit een aangenaam Paramaribo van het Aatop Suriname team!

Geertje Ramsoebhag

Super jullie

Geertje Ramsoebhag

Super jullie hier te hebben vandaag. We hebben van jullie genoten jullie zijn een fantastische groep. Bedankt ook voor alle verwennerij Die jullie mee brachten ! We zien uit naar nog weer een bijzondere dag morgen!

Sham

Wat een mooie mensen zijn jullie!! Het was echt super om jullie te ontvangen en ons verhaal met jullie te delen. Ik had nog zoveeeeeel te vertellen!!! ? Heb een goede tijd!!

Jan

Heel fijn dát jullie zo genieten.
Een mooie tijd daar.

Ineke

Fijn om te horen dat jullie allen goed zijn aangekomen. Geniet van al de mooie en kleine momenten.