aatop-suriname-2020.reismee.nl

Vliegen en rusten

12 en 13 januari

Lieve lezers,

Aan onze prachtige reis komt bijna een einde...Ik zit hier heerlijk buiten in nog zo’n 28 graden, de zon gaat bijna onder.

Vandaag een rustdag. De moeheid van de reis slaat een beetje toe. Niet iedereen is helemaal fit.

Gister, zaterdag zijn we naar de MAF geweest. De MAF is een zendingsvliegdienst.

95 % van Suriname is tropisch oerwoud waarin alleen een looppad te vinden is. Daardoor liggen de inheemse dorpen geïsoleerd van medische zorg, en ook van het Evangelie.

MAF vliegt o.a.met dokteren en verpleegkundigen naar de binnenlanden van Suriname om medische hulp te bieden, poli spreekuren worden er gegeven en vertelt over het Evangelie.

Ook doet de MAF aan gemeenschapsontwikkeling en ondersteunt met hun diensten ook voorgangers conferenties. Ze doen van alles, indrukwekkend werk.

Andy, de directeur van MAF Suriname vertelt ons meer onder MAF en deelt indrukwekkende verhalen van dingen die ze mee gemaakt hebben. Zie ook: www.maf.sr

Aatop is business partner van MAF Nederland, zodoende liggen er al lijntjes naar de MAF. Andy is een “oude bekende” uit Sliedrecht, het contact was er al en het is een een mooie gelegenheid om meer te horen en zien van de MAF in Suriname. Andy zijn verhalen bezorgen kippenvel momenten, we hangen aan zijn lippen!

We gaan ook allemaal, 5 personen per ronde boven Paramaribo vliegen! Heel er leuk om nu deze stad vanuit de lucht te kunnen zien. De bekende brug, het Commewijne district, de basiliek, ons hotel...

De wind is behoorlijk en dat voel je ook in dit 7 persoons vliegtuigje! We genieten weer eens! Matthijs en Thabo zijn ook mee!

Vandaag een rustige dag. Vanmorgen met elkaar naar de EGB kerk geweest, de Evangelische Broedergemeente. Zeer vriendelijke mensen die ons begroeten en handen komen schudden. We worden later door de dominee speciaal welkom geheten als vakantiegangers. Het is een dienst volgens het boekje, liturgie. Bekende liederen voor de meesten. Leuk om mee te maken en de predikante nodigt ons uit om na de dienst nog koffie te blijven drinken. Tuurlijk doen we dat. Matthijs en Hans kruipen nog even achter het “kerkorgel” . De 82 jarige organist kan het wel waarderen.

We lopen terug naar onze logde en genieten verder van een rustige dag “ thuis” Sham en Geertje komen nog even langs om afscheid te nemen. We zijn deze mensen dankbaar voor hun goede zorgen en hulp deze week.Hun werk als zendelingen hier bij “ Showing the gospel” heeft veel indruk gemaakt.

Zie ook:www.showingthegospel.nl

Aan alles komt een eind. Veel hebben wel al gedeeld, maar veel ook niet. Gewoon weg omdat het te veel is om te vertellen.

Ons laatste nachtje hier, morgen nog even de stad in voor de laatste inkopen en daarna naar de airport.

Bedankt voor het lezen en “meereizen”, bedankt voor de reactie’s dat hebben we zeker gewaardeerd!

Bovenal zijn we dankbaar voor de mooie unieke afgelopen week! Geen onvertogen woord, een zeer goede sfeer en heel veel gezelligheid. We tellen onze zegeningen!!

Met warme groeten van ons allemaal!

Nia

Anneke en medereizigers een behouden terugreis.
Bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto's.

ineke

Hallo allemaal,
Kleed je maar goed aan hoor als je richting de Hollandse bodem gaat, het is nu 6 graden en loopt op tot een graad of tien. Wel een heel verschil met jullie 28 graden.
Het is weer een schitterend verhaal Anneke, bedankt voor al je verhalen en foto's de afgelopen dagen, ik heb ervan genoten. Leuk om een beetje jullie reis te hebben ‘meegemaakt’, op zo’n manier.

En ik zie op de foto ook Hans dat je het niet kon laten in de kerk om op het orgel te spelen.

Wens jullie allen een hele goede reis en vlucht toe en een goede thuiskomst.

Ineke

Sham

Bedankt voor alles en dat jullie de moeite genomen hebben ons te bezoeken en daarmee te bemoedigen. Vanaf het aller eerste moment een bijzondere klik met jullie ervaren, waar we regelmatig met een warm hart aan terug zullen denken. Geniet van de laatste uurtjes, een goede en veilige reis. Zegen en groet.

Nico de Jager

Goede reis terug! Jullie hebben een prachtige reis gehad zie ik in de verslagen. Mooi om dat als bedrijf met elkaar te kunnen doen!

Dick

Bedankt voor alle mooie verhalen en mooie/leuke foto's.
Een veilige reis terug en een goede landing in het "normale"leven thuis.

Liefs en Blessings.

Jan en Pieta

We hebben genoten van de omschrijving wat jullie beleefd hebben ,en de mooie foto's .
En de saamhorigheid onderling.
Een hele goede reis terug.
Groeten.

Willemien

Wauw, wat super leuk om alles te lezen!!! Bedankt voor de mooie verhalen! Hier zullen jullie vast lang van nagenieten.